12/16/2013

DIY Shorts

Sain vihdoin valmiiksi tämän jakson työn eli shortsit. Tein pöksyt ihan peruskaavan mukaan, mutten tajunnut että mun vyötärö on noin korkeella, joten vyötärö shortseissakin tuli korkeammalle kuin oli tarkoitus. Pöksyistä meinas myös jostain syystä tulla mulle liian tiukat, vaikka tein ihan protohousutkin ennen varsinaista valmistusta. Tästä syystä vetoketju ja nappi tuli aika sivuun, vaikka niiden kuuluisi olla keskellä. Onneksi väkersin lahkeisiin ja taskuihin vaikka mitä kaikkea yksityiskohtaa, niin ehkäpä se katse ajautuu niihin eikä tuohon vinoon vetskarihalkioon.

I finally finished this quarter's project, which was these shorts. I made them using the basic pattern I drew from my measurements but I didn't realize I had such a high waist. Now the shorts are much more high waisted than I planned for them to be. My pants also almost turned out too small, and I'm still wondering how, since I made proto pants before the real thing. That is why the zipper is too much to the other side when it's actually supposed to be in the middle. Luckily I spent hours on other details so now the crooked zipper is not the focus point even by accident. 
 Ärsyttää vähän, että piti kuvata sisävalossa nämä kuvat, jotka siis tulee taas portfolioon ja oli pakko kuvata tänään, että saan tehtävät valmiiksi jakson loppuun mennessä, joka siis saapuu jo perjantaina. Eipä sitä olis huomennakaan ulkona ollut sen enempää valoa kuin tänäänkään. Nytpähän on aikaa ottaa vielä toiset kuvat, jos en ookaan enää huomenna tyytyväinen näihin. Ne nyt on niin hyvät kun oli mahdollista saada.

It's a bit annoying that I had to take these photos inside, meaning I'm supposed to put them on my portfolio. But I had to take the photos today so I can start working on my portfolio and finish it by the end of the term, which is this friday.  Besides there won't be anymore light tomorrow. Now I have time to retake the photos if for some reason I don't like these photos tomorrow. Now they're as good as it was possible.
Pitäisi vielä heittää nuo pesukoneeseen, niin nuo repeymät/kulutukset sais lopullisen muotonsa. Tänään nyhdin niitä pinseteillä monta tuntia, ja viime viikko menikin niittejä pusertaessa. 50 niittiä tuohon luomukseen meni loppupeleissä.

I still need to throw these in the washer so the holes and rips will get their final outlook. Today I pulled the holes with tweezers for many hours and I spent all last week sewing the studs in. 50 studs in total.
Semmoset. Yksi stressattava juttu taas vähemmän. Kankaat löytyy toisiin shortseihin myös, mutta pitää alentaa niistä sitä vyötäröä ja etsiä ensi jaksossa aikaa niiden toteuttamiseen. Tai sit jos vaikka pukki tois miulle sen saumurin....

So these are it. One less thing to stress about. I've got fabrics for other shorts too, but I have to lower the waist on them and find time to make them during the next quarter, Or maybe Santa is nice and brings me the overlock machine....

3 comments: